De 10 belangrijkste IT-trends voor bedrijven

Het uiteindelijke doel van bedrijven is om klanten te binden en te behouden! Hier lees je over de belangrijkste IT-trends die ze gebruiken om hun doel te bereiken.
• Sociale netwerken
Sociale netwerken is niet slechts het verbinden en mogelijk maken van interacties tussen individuen meer. Sociale netwerken zijn tegenwoordig plaatsen waar bedrijven zaken doen met klanten en maken een betere interactie mogelijk binnen en buiten de onmiddellijke organisatie.

• Big Data analyse
Big data-analyse onderzoekt grote hoeveelheden gegevens om verborgen patronen, correlaties en andere inzichten bloot te leggen. Met de technologie van vandaag is het mogelijk om uw gegevens te analyseren en er vrijwel meteen antwoorden uit te halen.

• Het internet der dingen
Het ‘Internet of Things’ (IOT) zal apparaten verder digitaliseren en onder meer verbeterde connectiviteit met en tussen apparaten mogelijk maken, meer monitoring en daarmee nieuwe zakelijke kansen.

• Alles als een dienst aanbieden
Dit verwijst niet alleen naar cloud-gebaseerde oplossingen, maar naar kansen om ervoor te zorgen dat niets nutteloos is. Dus bedrijven bieden / gebruiken een pay-as-you-go-service in verschillende branches.

• Automatisering van kenniswerk
We hebben allemaal de automatisering van handmatige industrieën gezien, nu is het de beurt aan op-kennis-gebaseerde industrieën. Dit is ingeschakeld en zal blijven plaatsvinden door big data-analyse, machine scholing en door het toenemende vermogen van computers om menselijke commando’s en instructies te begrijpen en erop te reageren.

• De digitalisering van de ontwikkelingslanden
Naarmate de inkomens stijgen in de ‘ontwikkelingslanden’ en de kosten van mobiele apparaten afnemen, ontstaat er een enorme zakelijke kans en is financiële integratie, van een grote en momenteel over het hoofd geziene bevolking, mogelijk.

• De digitale en fysieke wereld zullen samenkomen
Hier wordt de digitalisering van de wereld om ons heen op verschillende manieren gepresenteerd, bijvoorbeeld de mogelijkheid om boodschappen via een mobiel apparaat te plaatsen of aanbiedingen aan je telefoon gepresenteerd bij het naderen of voorbijlopen van bepaalde winkels.

• Snel, eenvoudig en gratis
Een verwachting onder consumenten is dat diensten persoonlijk, ogenblikkelijk, eenvoudig en kosteloos zullen zijn. Als ze dat niet zijn, of als een consument niet tevreden is over een dienst, kunnen ze hun mening geven op een social media platform en kunnen ze zich snel tot een concurrent wenden. Deze consumenten-denkwijze biedt bedrijven zowel een kans als een uitdaging om hun diensten/producten op steeds innovatievere manieren aan te bieden.

• De evolutie van kopen en verkopen
De digitalisering, groei van verschillende technologieën en mobiel internet hebben de conventionele manier van zaken doen veranderd. Voorbeelden variëren van online marktplaatsen die kleinere bedrijven in staat stellen om potentieel enorme markten te hebben tot mobiele betalingen die financiële inclusie mogelijk maken.

• Gebruikmaken van technologie om overheid, gezondheidszorg en onderwijs te transformeren
Het is een feit dat deze industrieën traag zijn geweest met het overnemen van recente technologische ontwikkelingen en als gevolg daarvan enkele voordelen niet hebben gerealiseerd, zoals lagere kosten en kansen voor verbeterde klantenservice. Stel je maar eens voor hoe deze 3 gebieden dramatisch kunnen worden getransformeerd, door de adoptie van technologie.

Eén ding is duidelijk, technologie en vooral de digitalisering van vrijwel alles om ons heen zal worden voortgezet. De uitdaging is ervoor te zorgen dat dit gebeurt op een manier, die de privacy en veiligheid van mensen respecteert.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *